Jednotku dobrovolných hasičů měla ŠKODA AUTO už od roku 1905. Dnes disponuje profesionálními hasiči a tou nejmodernější technikou. Od února má například vysokozdvižnou plošinu o výšce 60 metrů, která je nejvyšší v České republice.
V případě potřeby vyjíždějí škodováčtí hasiči na pomoc i mimo areál závodu.
Ve výbavě mají hasiči i dron s termokamerou, který se může použít při velkých požárech, kdy je kvůli hustému kouři nepřehledný prostor. Termokamera na dronu přesně ukáže ohnisko požáru a hasiči můžou soustředit hašení přímo na správné místo. Do nebezpečných míst, kde hrozí například riziko výbuchu a lidé by byli ohroženi na životě, vysílají hasiči dálkově ovládaného robota. Toho mimochodem mají škodováčtí hasiči také jako první v Česku.
Hlavní snahou samozřejmě je, aby k požárům vůbec nedocházelo, nebo se je podařilo zlikvidovat hned v počátku. K tomu slouží propracovaný systém prevence. V závodě v Mladé Boleslavi je rozmístěno 200 termokamer a 35 tisíc dalších požárních čidel. Informace z nich se shromažďují ve vyhodnocovacím pracovišti, které disponuje speciálním softwarem, určeným pro velké průmyslové aglomerace. Obdobný používá česká metropole Praha. Dispečeři díky tomu dokážou přesně určit místo, kde hrozí nebo již vypukl požár, takže hasiči jsou na místě opravdu rychle, do pěti minut.